ابزار های آنالیز, در حقیقت سایت ها یا برنامه های خاصی هستند که به کمک آنها می‌توان سایت خود را از هر لحاظ آنالیز و بررسی کرد. تمام این ابزارهای آنالیز را نمی‌توان رایگان استفاده کرد، برای تهیه‌ی اکثر ابزارهای های آنالیز باید هزینه‌ای را پرداخت کرد. ابزارهای رایگان در برخی موارد بسیار کاربردی هستند و می‌توانند عملکرد رقیبتان را به شما نشان دهند.این ابزار های آنالیز می‌توانند کسب و کارتان را رونق دهند و باعث رشد مثبت در کار و سرمایه شما شوند.

برای ساخت هر چیزی ابزارهای مخصوص به خودش لازم است، برای ساخت سئو هم نیاز به ابزارهای مختلفی داریم. با ورود به یک سایت می‌توانیم از خدمات مفیدی که ارائه می‌دهد استفاده کنیم، با گزارش هایی که این سایت می‌دهد، می‌شودسطح کیفی سایت را بالا برد. امروزه از گوگل فقط برای دیدن عکس و فیلم استفاده نمی‌شود، بلکه می‌تواند یک همراه خوب در ایجاد کسب و کار آنلاین باشد. کافی‌ست فقط یک وبسایت داشته باشید و از امکانات آن بهره ببرید.برای این منظور به ابزارهای آنالیز نیاز است.

این ابزارهای آنالیز را بهترین سئو کاران استفاده و در بهبود سایت ها از آن بهره می‌برند؛

در ادامه به بررسی همه‌ی این ابزار ها میپردازیم

ابزارهای آنالیز بر حسب کارکرد

ابزار آنالیز تست سرعت سایت در دستگاه‌های مختلف

Google PageSpeed lnsights

آدرس سایتی که مد نظرتان است را تایپ کنید و مدت زمانی را که سایت برای بارگذاری لازم دارد محاسبه کنید. اگر سایت ضعف داشته باشد این ابزار آنالیز مشخص می‌کند. کارکرد صحیح آن در موبایل با توجه به سرعت و بهینه بودن آن امتیاز دارد. اندازه فونت‌ها و فضای مناسب برای لمس منوهااز دیگر مشخصه‌های این ابزار آنالیز می‌باشند.

ابزار آنالیز تست جامع بهینه بودن و کدهای سایت

ابزار تست سرعتGTmetrix

پس از اینکه آدرس سایت را وارد کردید،از عملکرد سایت گزارشی داده خواهد شد، میزان فشرده سازی و بهینه بودن کد ها نمونه ای از این گزارشات هستند. این ابزار آنالیز مزیت های زیادی دارد، مانند دادن راه حل برای نقایص سایت، بهینه شدن عکس‌ها، کدهای cssوپوشه‌های جاوا اسکریپت. در یک سایت، همه‌ی پارامترها امتیاز دارند، که میانگین امتیازAتاFرا دریافت می‌کنند.

۳_ابزار آنالیز تست سرعت بارگزاری در سراسر دنیا

ابزار سرعتPingdom

این ابزار آنالیز برای بررسی سرعت در نقاط مختلف دنیا کاربرد دارد و میانگین آن با میانگین سرعت سایت های نقاط دیگر جهان  قیاس می‌شود. در این ابزار آنالیز به فاکتورهای بهینه سازی سایت بعد از بررسی نمره ۱ تا ۱۰۰را می‌دهد. همچنین در نموداری، درخواست‌های سایت را به ترتیب بارگزاری آن می‌شود تماشا کرد.

پیشنهاد بیش از ۷۰۰ کلمه کلیدی

Keywordtool. Lo

این ابزار آنالیز با دریافت یک کلمه کلیدی، می‌تواند کلمات کلیدی زیادی را به شما اعلام کند تا بتوانید با استفاده از این کلمات کلیدی بازدید سایت خودرا بالا ببرید.

اطلاع از جستجوی کاربران

ابزار تست سرعت Google Keyword Planner

این ابزار آنالیزی کلماتی که به کلمه کلیدی شما نزدیک هستند را هم نمایش می‌دهد.همچنین می‌تواند از بازدید هفتگی و ماهیانه‌ی کلمات مدنظر شما آماری ارائه دهد.

Google.Com در حالت Incognito

بدست آوردن کلمات پرطرفدار

در شرایط Incognito توسط موتور جستجوی گوگل، شما می‌توانید به کلمات پرطرفدار و مشابه دسترسی داشته باشید و این کلمات را برای سایت خود مورد استفاده قرار دهید. در ضمن با این ابزار آنالیز می‌توانید از رتبه‌ی سایر کلمات کلیدی خود در سایت هم باخبر شوید.

Google Trends

تست حجم سرچ در زمانی مشخص

با این ابزار آنالیز می‌شود تغییرات حجم سرچ یک کلمه را در زمانی مشخص، معین کرد. حتی می‌توانیم ببینیم در آینده این کلمه تا چه حد مورد بازدید قرار می‌گیرد.با دیدن آمار بازدید کاربران در روزهای خاصی ازسال، می‌توانید به کمک این ابزار آنالیز برای آن روزها برنامه ریزی داشته باشید و خود را آماده کنید.

آمارگیری رایگان و جامع

Histats.Com

ابزاریست دقیق و در عین حال ساده که آمار ترافیک سایت را به شما می‌دهد و باعث کاهش سرعت سایت نمی‌شود که یکی از مزیت های این ابزار آنالیز می‌باشد.

آنالیز مداوم وبسایت و اعلام خطاها

Google Webmaster Tools و Bing Webmaster Tools

برای بکار گیری این ابزار باید مواردکوچکی در سایت نصب باشند. این مورد از ابزار آنالیز به دارندگان سایت کمک می‌کند تا از ارتباط دو موتور جستجوی قوی و قدرتمند گوگل و بینگ با وبسایتشان مطلع شوند. همینطور اگر خطایی در ایندکس صفحات و هشدارهای دیگر دیده شود، اعلام می‌کند.

ابزار آنالیز کامل بک لینک ها

Open Site Explorer

اگر گزارشی از بک لینک های سایت را بخواهید، می‌توانید نسخه رایگان آن را تهیه کنید. گزارشی از صفحات لینک شده‌ی سایت و ارزش بک لینک‌ها،تعداد تمام بک لینک‌ها، تعداد دامنه هایی که یک سایت در آن بک لینک دارد و میزان اسپم بودن هر کدام از بک لینک ها.

ارائه بک لینک ها

Backlinkwatch.Com

ابزار آنالیزیست مناسب برای آن سری از کسانی که می‌خواهند از بک لینک های رقیبان خود باخبر شوند. ابزاریست که توانایی ارائه بک لینک های سایت را دارد،اما نه به طور کامل.

آنالیز وبسایت

QuickSprout Website Analyzer

با نگاهی کامل در سایت با اعلام گزارشی از سئو، برچسب‌ها، شبکه‌های اجتماعی، سرعت، کلمات کلیدی، بهینه سازی و لینک‌های سایت، سایت شما و رقیبانتان را مقایسه می‌کند.

ارائه آمار ترافیک برای هر دامینی

SimilarWeb

با کمک این ابزار آنالیز می‌شود،در هر دامینی متوجه آمار ترافیک سایت شد و با سایت های دیگر در گزینه های مختلف قیاس کرد.

تولید نقشه سایت

XML Sitemaps

با این ابزار آنالیز بعد از وارد کردن آدرس و تغییر برخی از پارامترها در زمان کمی می‌شود نقشه ای ساخت، آن را در سایت وارد کنید و به گوگل  وبمستر ارائه دهید.

Moz Toolbar

تولبار های بسیاری در سئو کاربرد دارند. نمی‌شود از قدرت تولبار گذشت، این گونه از ابزار آنالیز یکی از مرورگرهای کروم می‌باشد که اطلاعات مربوط به ارزش دامنه و صفحه را نمایش دهد.

میزفا تولز Mizfa tool

مانیتورینگ کلمات کلیدی شما و رقیبانتان از خصوصیت برجسته‌ی این ابزار آنالیز است.

میزفا تولز بهترین ابزار آنالیز به حساب می‌آید که با افتخار باید گفت، ساخت متخصصین ایرانیست. این ابزار آنالیز کابردی برای فعالان حوزه فروش اینترنتی، مخصوص سئویست هاو مدیران سایت‌ها مناسب می‌باشد. برای درک بهتر از کارکرد این ابزار یک مثال می‌تواند کمک کند؛ در شرکت‌ها و مکان‌های مهم با نصب دوربین های مدار بسته، می‌توانند ورود و  خروج افراد را زیر نظر داشته باشند و همه این تصاویر را ضبط کنند. این تصاویر ضبط شده بدون شک روزی  به کار می‌آید.

ابزار آنالیز میزفا تولز برای‌ شما در گوگل هم مانند دوربین مداربسته عمل می‌کند.

ابزار آنالیز میزفا تولز برای موفقیت قدم محکمی برداشته امروزه توانسته جای پای خود را در بسیاری از سایت‌ها محکم کند.

نکته‌ی جالب تر اینجاست که ابزار میزفا تولز در کنار کیفیت برجسته‌ی خود قیمت بسیار بسیار پایینی دارد و استفاده از آن  برای شما مقرون به صرفه تر خواهد بود.

در این بخش می‌توان به برخی از شاخصه های این ابزار به طور خلاصه اشاره کرد.

تست و مقایسه کلمات کلیدی خود با رقیبان

امکان جستجو از تمام شهرهای ایران

فراهم شدن امکان جستجو از طریق هم دسکتاپ و هم موبایل

مقایسه رتبه ها در گذشته و امروز

به نمایش در آوردن نمودار پیشرفت و افت

ارائه کلمات مربوط برای جستجوها

و چندین امکانات دیگر، که هرچه از این ابزار آنالیز ایرانی گفته شود کم است.در حال حاضر ابزار آنالیز میزفا تولز بیش از ۱۰۰ نوع امکانات مختلف را ساپورت می‌کند و شما با استفاده از آن، کلمات کلیدی خود را انتخاب و مدیریت کنید، همواره از وضعیت رتبه خود در گوگل آگاه باشید و نسبت به رتبه رقبا واکنش نشان دهید و با رتبه خود قیاس کنید.

از کارکرد های ابزار آنالیز میزفا تولز در بررسی سایت ها می‌توان کمال استفاده را کرد و گامی بلند در موفقیت برداشت.