[av_textblock size=” av-medium-font-size=” av-small-font-size=” av-mini-font-size=” font_color=” color=” id=” custom_class=” template_class=” av_uid=’av-l365zzu6′ sc_version=’1.0′ admin_preview_bg=”]

دامین اتوریتی چیست؟

[/av_textblock] [av_textblock size=” av-medium-font-size=” av-small-font-size=” av-mini-font-size=” font_color=” color=” id=” custom_class=” template_class=” av_uid=’av-l36643u6′ sc_version=’1.0′ admin_preview_bg=”] دامین اتوریتی Domain Authority) ) که یک اصطلاح تخصصی در زمینه سئوی سایت و طراحی سایت های اینترنتی است به معنی اعتبار دامنه می باشد. دامین اتوریتی یکی از فاکتور هایی است که برای تحلیل و آنالیز سایت‌ ها استفاده می شود و در واقع معیاری برای بررسی قدرت و اعتبار دامنه یک سایت به حساب می‌ آید. این پارامتر به ‌صورت درصدی بیان  می‌شود و هر چقدر بیشتر باشد، اعتبار و ارزش آن سایت در گوگل و سایر موتور های جستجو بالاتر است. البته این اعتبار صفحه در مقایسه با رقبای شغلی دیگر شما است و یک معیار مطلق برای رتبه سایت شما نیست. برای مثال اگر الگوریتم های گوگل 200 فاکتور را برای رتبه بندی سایت شما در نظر می گیرد، دامین آتوریتی شرکت ماز تنها 40 فاکتور را لحاظ می کند. در نتیجه اعتبار دامنه بالا به تنهایی نشانه ای از رتبه بالای سایت شما نیست. بلکه یک پارامتر نسبی برای مقایسه جایگاه سایت شما با دیگر رقیبان کاری شما است. در حقیقت افزایش اعتبار دامنه سایت شما می تواند به افزایش محبوبیت برند و در نهایت افزایش سود آوری فعالیت شما منجر شود. بنابراین هزینه ای که در ابتدای کار برای این اقدام مثبت می پردازید به صورت سرمایه ای جاودانه بر روی سایت اینترنتی شما کار می کند و به مرور زمان سود های مالی بیشتری را برای شما به ارمغان خواهد آورد.

عوامل موثر در دامین اتوریتی سایت شما

دامین اتوریتی بستگی به بک لینک های سایت شما دارد. با این حال نباید فقط به منظور دریافت تعداد بک لینک های بیشتر به دنبال بک لینک های زیاد و بی کیفیت باشید. بلکه به اعتبار دامنه آن بک لینک ها نیز باید توجه کرد. چرا که تنها وقتی یک لینک از دیدگاه موتور جستجوگر گوگل دارای اعتبار است که از دامنه های با قدمت و اعتبار بالا گرفته شده باشد. علاوه بر کسب بک لینک های معتبر، روش های دیگری نیز برای افزایش اعتبار دامنه وجود دارد که در ذیل به بیان آن ها می پردازیم.

روش های افزایش دامین اتوریتی

  1. دریافت سیگنال ‌های قوی و مثبت سایت شما از شبکه‌ های اجتماعی دیگر: برای مثال نظرات مثبت و تاییدیه های مشتریان شما از خرید کالا یا خدمات سایت شما و یا تشکر از کیفیت محصول یا خدمات فوری شما.
  2. افزایش قدمت دامنه شما : هر چه قدمت دامنه سایت شما بیشتر باشد، احتمال بیشتری برای اعتبار بالای صفحه خود دارید.
  3. اشاره های مردم به برند شما یا محتوای شما در فضای های مجازی و آنلاین : مانند تگ کردن برند شما در اینستاگرام یا یوتیوب.
  4. جستجو نام برند شما توسط کاربران اینترنتی : هر چه تعداد کاربران بیشتری در موتور گوگل نام برند شما را جستجو کنند در یک محدوده زمانی مشخص مثلاً در یک سال، اعتبار دامنه شما بالاتر خواهد بود.

تکنیک های افزایش دامین اتوریتی

روش های زیادی برای افزایش دامین اتوریتی سایت شما وجود دارد که ما در اینجا به 4 روش اصلی و مهم اشاره می کنیم:

تولید محتوای با کیفیت و جذاب

همان طور که می دانید برای پیشرفت سایت خود باید محتوای زیبا و جذاب داشته باشید. محتوایی که کاربر پسند باشد و باعث شود تعداد افراد بیشتری محتوای شما را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارند. به این ترتیب علاوه بر افزایش میزان بازدید های سایت خود می توانید اعتبار دامنه آن را نیز بالاتر ببرید.

رعایت اصول و قواعد سئو تکنیکال

به همین منظور به ساختار صفحه و المان های به کار رفته در کد نویسی و اجرای آن ها دقت کنید. کدهای HTML علاوه بر ارسال اطلاعات صحیح به کاربر، درک محتوای سایت شما را برای ربات های گوگل راحت تر می کنند. به علاوه بهینه سازی نقشه سایت خود برای گوگل و اطمینان از دسترسی گوگل به تمامی بخش های سایت شما مندرج در فایل ROBOTS.txt می تواند به سئو تکنیکال سایت بیانجامد. همچنین استفاده از زبان نشانه گذاری برای درک راحت تر گوگل از محتوای سایت شما نیز به اعتبار دامنه آن کمک می کند و اطمینان از سرعت سایو و موبایل فرندلی بودن آن و نمایش ریسپانسیو سایت شما می تواند اعتبار دامنه آن را افزایش بدهد.

سئو داخلی

منظور کارکردن روی همه اصول، تکنیک ها و ابزار های سایت خودتان است که اختیار و کنترل کامل بر آن ها دارید. مانند کلمات کلیدی، لینک سازی داخلی، افزایش سرعت سایت می تواند به سئوی داخلی سایت شما کمک کند.

سئو خارجی

منظور از سئوی خارجی تلاش و تمرکز بر روی وضعیت محتوا و سایت ما از دید گوگل و کاربران است. گوگل سعی دارد  میزان رضایت کاربران از محتوای شما را تخمین بزند.

دامین اتوریتی سایت شما با شرکت سئو هفت

یکی از مجموعه های موفق و متخصص در زمینه سئو و طراحی سایت که می تواند اعتبار دامنه سایت شما را به بهترین نحو افزایش بدهد، شرکت سئو هفت است. این شرکت با تکیه بر دانش و مهارت کارشناسان زبده خود و با تجربیات بسیار ارزشمندی که در طی سالیان فعالیت خود در زمینه سئوی سایت کسب کرده است، می تواند در مدت زمان کوتاهی اثری فوق العاده بر اعتبار دامنه سایت شما بگذارد. به نحوی که بازخورد این افزایش اعتبار دامنه را در افزایش مشتریان و بهبود کسب و کار خود مشاهده خواهید کرد. شرکت دانش بنیان و پیشرو سئو هفت که خود دارای آموزشگاه طراحی سایت و اپلیکیشن مخصوص به خود نیز است، می تواند ضمن ارائه خدمات طراحی و سئوی سایت شما، خدمت بزرگ دامین اتوریتی سایت شما را هم به صورت اقساطی ارائه دهد. به این ترتیب شما می توانید با هر میزان سرمایه ای که در دسترس دارید با شرکت سئو هفت قرارداد ببندید و خدمات سئو و طراحی سایت خود و همچنین افزایش اعتبار دامنه آن را به صورت اقساطی پرداخت کنید. بنابراین به هیچ عنوان نگران هزینه سئو و اعتبار دامنه سایت خود نباشید. به علاوه شما مشتریان عزیز می توانید نمونه کارهای طراحی سایت شرکت سئو هفت را در سه گروه شخصی، شرکتی و فروشگاهی از طریق سایت اینترنتی این شرکت مشاهده کنید تا با اطمینان کامل به انعقاد قرارداد با این مجموعه بپردازید. [/av_textblock]