[av_textblock size=” av-medium-font-size=” av-small-font-size=” av-mini-font-size=” font_color=” color=” id=” custom_class=” template_class=” av_uid=’av-l391yd9e’ sc_version=’1.0′ admin_preview_bg=”]

عوض کردن نسخه php در سی پنل

از آن جا که یکی از مهم ترین فاکتور ها در سرعت هر سایت نسخه php آن سایت است، عوض کردن نسخه php در سی پنل در افزایش سرعت سایت اهمیت بسیاری دارد. در ابتدا به تعریف چند اصطلاح تخصصی استفاده شده در این عنوان می پردازیم. باید بدانید که  phpیک زبان نویسی پر طرفدار و دارای ویژگی های مثبت فراوانی برای هر وب سایت است. کاربرد زبان php بیشتر بر روی دیتابیس و پایگاه داده ها است و بر روی ظاهر سایت شما تاثیری ندارد.

هاست فضایی برای میزبانی وب ‌سایت است. به این معنی که تمامی داده‌ ها و فایل‌ های سایت شما بر روی فضای هاست ذخیره می‌شود. با این تعاریف سی پنل یک نوع هاست است. سی پنل یکی از محبوب ترین کنترل پنل های میزبانی وب یا همان وب هاستینگ است. سی پنل بر مبنای سیستم عامل لینوکس بوده و از معروف ترین ابزار ها برای مدیریت سرور است.

از مهم ترین مزایای کنترل پنل سی پنل می توان به استفاده راحت آن اشاره نمود. رابط کاربری و محیط کاربردی ساده آن امکان مدیریت را برای کاربر فراهم کرده است. سی پنل یک کنترل پنل بسیار محبوب برای هاست است که می توان با نصب آن بر روی هاست خود به سادگی تمام قسمت های آن را مدیریت کرد.

در واقع به صورت دقیق تر شما یک هاست مجهز به سی پنل دارید که با توجه محیط کاربری بسیار قوی امکانات زیادی نیز دارد. امکاناتی از قبیل مدیریت فایل ها، ساخت و مدیریت دیتابیس، ابزارهای مدیریت دامنه، بکاپ گیری حرفه ای و پیشرفته، تحلیل میزان استفاده از منابع سرور و تحلیل و بررسی آمار بازدید وب سایت. به دلیل همین مزایای فراوان نیز بسیاری از طراحان سایت به دنبال عوض کردن نسخه php در سی پنل خود هستند.

نحوه عوض کردن نسخه php در سی پنل

برای عوض کردن نسخه php در سی پنل، کافی است در منوهایی که در صفحه سی پنل وجود دارد به دنبال گزینه php version  بگردید. چنان چه پیدا کردن آن برای شما سخت بود، کافی است عبارت  phpرا در قسمت بالا سمت راست سرچ کنید، که یک گزینه مانند select php version یا خود آن را مشاهده می‌کنید. بر روی آن کلیک کنید، حالا یک پنلی برای شما باز می‌ شود که از این بخش می‌توانید نسخه php خود را به هر نسخه‌ای که می‌خواهید تغییر دهید.

 برای این کار باید عدد رو بروی گزینه php version  را تغییر دهید. در این بخش تعدادی ماژول php وجود دارد. در صورت نیاز می‌توان آن‌ ها را فعال یا غیرفعال کرد. ولی پیشنهاد می‌کنیم گزینه ای را تغییر ندهید. سپس در بالای صفحه در سمت راست روی قسمت php version نسخه php را از 5.3 به 5.6 یا 7.0 و بالاتر یا آخرین نسخه php تغییر دهید و روی گزینه “Set as Current”  کلیک کنید.

حتی می توانید هر نسخه دلخواهی را که می‌خواهید انتخاب کنید و سپس روی گزینه” Set As Current” کلیک کنید، تا نسخه php تغییر کرده و ارتقاء پیدا کند. به همین راحتی می‌توان عوض کردن نسخه php در سی پنل را انجام داد. در هر صورت توجه کنید که اگر تنظیمات بالا را در پنل خود ندارید باید یک تیکت به هاست خود ارسال نمایید.

تاثیر عوض کردن نسخه php در سی پنل در وب سایت شما

حال که با نحوه عوض کردن نسخه php در سی پنل آشنا شده اید، شاید بخواهید بدانید که عوض کردن نسخه php در سی پنل چه مزایایی برای سایت شما در بر خواهد داشت؟

آن چه مسلم است آپدیت کردن و به روز کردن ورژن php  در سی پنل بر سرعت سایت شما و عملکرد سایت ورد پرس شما تاثیر مثبتی می گذارد. امروزه بسیاری از خدمات هاستینگ امکان تغییر ورژن php در سی پنل را برای کاربران خود تامین کرده اند و وردپرس نیز در آپدیت های جدید خود از آخرین ورژن php هاست برای عملکرد بهینه استفاده می کند. علاوه بر آن در اینجا به 4 تاثیر دیگر آپدیت کردن نسخه php در سی پنل اشاره می شود:

  • تکمیل پازل امنیتی سایت :

برای جلوگیری از رخداد جرائم سایبری استفاده از آخرین نسخه php اهمیت دارد. زیرا هر آپدیت جدید ازphp  شاخصه های امنیتی جدیدی دارد که برای جلوگیری از حملات سایبری و محافظت از اطلاعات کاربران استفاده می شود.

  • متعادل کردن عملکرد وب سایت :

با آپدیت کردن ورژنphp  در سی پنل، انجام درخواست های کاربر تا دو برابر سریع تر از قبل انجام می شود. در حقیقت هرچه php سایت نسخه جدیدتری باشد، عملکرد بهتری دارد.

  • استفاده از پشتیبانی به روز شده :

در واقع برخی از خطاهای رایج وردپرس مانند صفحه سفید مرگ، عملکرد های نامشخص و توابع خطای غیرمنتظره به دلیل ورژن قدیمی php پیش می آید.

  • بهره مندی از ویژگی های توسعه جدید:

در نسخه های جدید php چند ویژگی بسیار خوب وجود دارد، مانند توابع Arrow برای کدهای بهتر و دقیق تر، ویژگی های دسته بندی شده Classes، بارگیری مجدد برای بهبود عملکرد php، بهبود طبقه بندی های مختلف وگسترش عملگر در آرایه ها که می توان از آن ها در توسعه سایت استفاده نمود.

عوض کردن نسخه php در سی پنل با شرکت سئو هفت

با این حجم بالای مزایایی که برای تعویض نسخهphp  در سی پنل برشمردیم، شاید شما نیز بخواهید این اقدام مثبت را برای ارتقاء سایت خود به کار ببرید. البته شاید شرکت های زیادی در زمینه طراحی سایت و سئو فعالیت داشته باشند که بتوانند این اقدام را انجام دهند. ولی مسلم است که چنان چه کار را به کاردان بسپارید در هزینه و وقت خود صرفه جویی کرده اید.

یکی از این شرکت های تخصصی و زبده که در زمینه تعوض نسخه php در سی پنل مهارت و تجربه کاری کافی و بالایی دارد، شرکت سئو هفت است. این مجموعه که خود دارای آموزشگاهی در زمینه طراحی سایت و سئو سایت نیز هست و خود از جمله آموزش دهندگان طراحان سایت در تهران است، می تواند یکی از بهترین مراجع جهت آپدیت کردن ورژن php  در سی پنل سایت شما باشد. زیرا خود متصدی امر و مرکز آموزش سایر طراحان سایت و سئوکاران حرفه ای در سطح تهران است.

[/av_textblock]